Forum Fanatyków Fantastyki » 2012 » May

Archive for May, 2012

Iron Sky – Recenzja

Cytując wikipedię “jest to pierwszy w historii kinematografii film, przy którym współpracowano ze społecznością internautów: 2418 osób z różnych stron świata wsparło produkcję m.in finansowo (blisko 1 mln ?), projektując modele pojazdów kosmicznych i częściowo komponując muzykę.”

Reżyseria: Timo Vuorensola

Scenariusz: Michael Kalesniko, Timo Vuorensola na podstawie pomysłu Jarmo’ego Puskali i Johanny Sinisalo

Jako, że miałem swój niewielki udział w finansowaniu Iron Sky przez Flattra. Obowiązkiem było obejrzeć powstałe dzieło, co mianowicie dzisiaj uczyniłem.

Filmem, mimo kilku momentów zawahania, naprawdę się nie zawiodłem. Trzeba przyznać, że efekty i finałowe sceny naprawdę zapierają dech w piersiach. Znalazło się na początku i końcu, kilka scen które do mnie nie dotarły ale możliwe, że akurat nie uchwyciłem jakiegoś odniesienia do innego filmu a jest tych odniesień co najmniej kilka i są naprawdę świetne. Z pewnością może to być problemem dla kogoś kto danych odniesień nie zna lub nie skojarzy. Mimo tego ja dawno tak się nie uśmiałem w kinie. Temat filmu sam w sobie może się wydawać politycznie niepoprawny, co autorzy dodatkowo wykorzystali stosując ostre przytyki w stronę niektórych państw i tworząc na prawdę niezły dowcip. Dodatkowym smaczkiem jest też muzyka, tworzona przez słoweński zespół Laibach, która odpowiednio podkreśla sceny zarówno te diselpunkowe jak i sf, a w niektórych momentach naprawdę wgniata w fotel. Ścieżka dźwiękowa zdecydowanie polecana na sesje. Przeplatanie komediowych scen, z ciężkim tematem nazistowskim, a nawet z momentami refleksji, udało się autorom doskonale. Zakończenie wyrywa widza z sielankowej komedii i uderza niebezpieczną realnością.

Niewątpliwie Iron Sky już przed premierą stał się filmem bardzo interesującym, po obejrzeniu go mogę stwierdzić, że będzie zdecydowanie filmem kultowym.

TRAILER

STRONA IRON SKY

Organizacja i akredytacja

Oto ogłoszenia związane z akredytacja i organizacją:

1.Akredytacja to 20 zł od osoby za całego LARPa (nocleg i wyżywienie we własnym zakresie). Pieniądze należy przelać na podane konto:
Numer konta: 14 1050 1214 1000 0023 0000 7305 (ING Bank Śląski)
Dane: Jakub Gryca
Tytułem: Larp Krew Imperium – (Imię Nazwisko gracza)
Kwota: 20zł[/b]

Pieniądze zbieramy do 1 tygodnia przed rozpoczęciem gry. Jeśli ktoś nie może przelać to istnieje możliwość zapłaty na LARPie w kwocie 25 zł. Jeśli ktoś dokona przed wpłaty i zrezygnuje z przyczyn losowych to zwracamy pieniądze.

2. Osoby niepełnoletnie muszą mieć zgodę rodziców.

3. Niestety nie udało nam się załatwić noclegów (w sensie zarezerwować) więc gracze muszą to zrobić we własnym zakresie. Jednak podajemy miejsca możliwego zakwaterowania.
(Zamek) http://pokoje.zamekcieszyn.pl/
(MOSIR) http://www.nocowanie.pl/noclegi/cieszyn/hotele/32095/www,32095.html
(Fundacja)http://www.nocowanie.pl/noclegi/cieszyn/os__wypoczynkowe/31054/www,31054.html
(Academicus) http://www.us.edu.pl/zajazd-academicus-cieszyn
To by było na tyle więcej inf. wkrótce.

New Age: Krwawi Rekruci

Pierwszy sierpnia roku 2012.
Północ.

Dźwięk dwunastego uderzenia dzwonu w Confederation State Building odbił się echem od secesyjnych fasad, żelaznych kolumn oraz syntetycznych włókien tworzących większą część powierzchni zeppelinów stacjonujących nad stolicą cywilizowanego świata ? Louisianą. Pomimo późnej godziny miasto, oświetlone jasno świecącymi latarniami gazowymi, bogato zdobionymi dachami wieżowców i migoczącymi bilbordami LCR Radio i Catl Cola, nie śpi. Ulice zapełnia niespokojny tłum, automobile przemierzają arterie miasta usiłując odnaleźć najszybszą drogę wylotową z metropolii, zaś Plac Słoneczny, jeden z mniejszych parków miasta, po raz pierwszy zdaje się w pełni odpowiadać swojej nazwie, wynurzając się spomiędzy budowli rzucających wieczny cień. Migoczące koguty automobilów policyjnych, rzucane z fasad wieżowców na plac snopy skupionego światła reflektorów i spanikowana gawiedź, oświetlająca sobie drogę lampami naftowymi i zapalniczkami, przepełnia niewielką przestrzeń rażącym blaskiem. Spośród świateł wynurza się sczerniały, miejscami jeszcze płonący kontur człowieka, przywiązany łańcuchami do Kolumny Sprawiedliwości.

Gwałtowne przemiany polityczne zachodzące w Gildii Architektów, spowodowane serią artykułów ?Tajemnica Chaski Ito? opublikowanych w Louisiana Times, i trwająca od listopada 2011 roku wojna domowa z ruchem separatystów na obszarze Wicekanclerstwa Misore w sierpniu 2012 roku ostatecznie przerodziły się w jeden duży konflikt. Harrisburg, Allenton, Misore, Louisiana ? gdy metropolie stały się polem bitwy, prawdziwa polityka przeniosła się w głąb lądu?

Tírard to jedna z wiosek, w których w XVI wieku narodziła się idea Konfederacji Louisiańskiej. Tradycyjnym rzemiosłem potomków Paracelsusa, alchemią, do dziś para się kilkudziesięciu mieszkańców; z jednej strony kościół, z drugiej lokalna loża Architektów konkurują o swoje trzódki, a pod pojęciem poważnej polityki rozumie się wieczór w Klubie Gentlemana przy brandy i cygarze.

Nikt nie mógł przewidzieć zmian, jakie wstrząsnąć miały spokojnym, wręcz sennym Tírard, w którym dotychczas największą aferą był romans najmłodszych potomków dwóch kupieckich rodów, od wieków kłócących się o tytuł mera tej małej mieściny.

Przybycie oddziału Krwawych Rekrutów, pacyfikacja separatystów, wybuch podziemnego laboratorium niedaleko wioski, tajemnicze zniknięcia ? wydarzenia zaczęły prześcigać jedno drugie, jakby ktoś włożył wiele starań w to, żeby żadne niewygodne szczegóły nie zdążyły dotrzeć do mediów?

Cokolwiek skrywa Tírard. Zakon Światła nie jest jedyną siłą pragnącą to zdobyć?

__________________________________________________________________________

Zapraszam na trzecią edycję LARPa terenowego New Age! Zanurz się w jednym w swoim rodzaju świecie Dieselpunk-Science-Fiction, odkryj zupełnie nowy, filmowy styl gry i zostań prawdziwym bohaterem- Tak! Bohaterem!

Naszym marzeniem jest stworzenie LARPa, który nie odbierając graczom wolności wyboru, przypominać będzie film. Fabuła w trzech (podzielonych spektakularnymi wydarzeniami) aktach, postacie przechodzące wewnętrzną przemianę, a co najważniejsze- rozwiązania techniczne, które pozwalają każdemu graczowi przebyć w ciągu 50 godzin nieprzerwanej gry drogę od zera do prawdziwego bohatera! To wszystko czyni New Age wyjątkowym.

Zaciekawiony?

LARP New Age odbędzie się 3-5 Sierpnia 2012 w ośrodku Harcerskim w Borowianach, niedaleko Tarnowskich Gór i Gliwic (Śląsk). Już od 2 sierpnia będzie można przyjeżdżać na teren gry, by poznać trochę lepiej uniwersum New Age i wziąć udział w kilku atrakcjach przygotowywanych przez nas. Wszystkie pozostałe informacje znajdziesz pod:

start.newage.larp.pl

Wydarzenie na Facebooku

Strona na Facebooku

__________________________________________________________________________

Czym jest świat New Age?

Mamy początek XXI wieku ? dokładnie to rok 2012 po narodzinach Chrystusa, a rok 508 po katastrofie, która miała zmienić historię całego świata.

Zakazany Kontynent to niesamowite miejsce ? istny tygiel kultur, narodów i wierzeń. Miejsce przesiąknięte zapachem benzyny, nafty i węgla, miejsce pełne blasku neonów, lamp gazowych i ogniw uranowych, najbardziej zaawansowane technologicznie miejsce świata.

Zakazany Kontynent to Ameryka. Ameryka, której historia miała potoczyć się zupełnie inaczej niż w znanym nam świecie. Ameryka, która w XXI wieku wciąż tkwi gdzieś pomiędzy Belle Epoque a epoką kolonializmu ? to wszystko jednak tylko fasada. Zakazany Kontynent to scena niesamowitych opowieści, scena wielkich spisków, scena wydarzeń, które zaburzą delikatną równowagę pomiędzy światem fizycznym, a tym, co dzieje się poza granicami kreślonymi przez matematykę i fizykę.

New Age to świat utrzymany w konwencji późnego steampunku (można też użyć określenia dieselpunk). Życie większości ludzi zdominowane jest przez gwałtownie rozwijającą się technologię, opartą głównie na maszynach parowych. Nowe nurty polityczne, takie jak socjalizm i liberalizm, zyskują swoich pierwszych wyznawców. Elektryczność dopiero powoli dociera do użytku mas. Błyszcząca miedź, ciemne drewno i elegancka ceramika, które do niedawna dominowały stylistykę niemalże wszystkiego, ustępują surowemu i zimnemu żelazu. Automobile opanowują ulice dużych miast, a zeppeliny przestrzeń powietrzną. Deus Ex Machina, parowe roboty, rewolucjonizują przemysł. Informacje przetwarzane są w zadziwiającym tempie przez maszyny różnicowe rozmiaru budynków. Kanclerz Konfederacji Louisiańskiej przedstawia wizję lotu na księżyc przed końcem dekady?

Steampunk to fascynująca wizja naszego świata. Romantyczna fantastyka zderza się z twardą nauką otwierając zupełnie nowe horyzonty wyobraźni.

Zanurz się w dowolnej książce Juliusza Verne?a, podziwiaj najnowsze przygody Sherlocka Holmes?a w wersji Guy?a Richi?ego, posłuchaj ?Wojny Światów? George?a Orwella i wyobraź sobie siebie w roli głównej wszystkich tych opowieści ? oto rzeczywistość, którą przed Tobą otwieramy.

Wystarczy trochę odwagi, by pozostać bohaterem.

Cytat podpowiedź

Do dnia dzisiejszego nikt nie odgadł naszego konkursowego hasła. Z tej okazji mała podpowiedź. Poniżej podaję szablon pod który należny podstawiać odpowiednie słowa z cytatów.
Wyjaśnienie: <słowo1> oznacz słowo z 1 cytatu, <słowo2> to słowo z 2 cytatu itd.

<słowo1> <słowo2> i <słowo3> <słowo4> mnie, ale ja <słowo5>. <słowo6> ze <słowo7> <słowo8> <słowo9>