Forum Fanatyków Fantastyki » 2011 » September

Archive for September, 2011

Marvellous Histories – Czyli nowy LARP w świecie New Age.

Krawi rekruci to coś więcej niż tylko elitarna jednostka Konfederacji złożona z utalentowanych magicznie uciekinierów z Tenocatl. Krwawi rekruci to żywy poligon badawczy dla najlepszych alchemików Louisiany.

Przemiany wśród rekrutów rozpoczęły się w 1954, długo przed Wielką Wojną, gdy agentom CAIRO udało się zdobyć wyniki badań alchemików Gondowańskich na temat kontrolowanych mutacji u zwierząt. Choć niemożliwe do zastosowania na organizmach ludzkich uskrzydliły fantazję naukowców Louisiańskich…

Możliwości oferowane przez magię są potężne i nieocenione na polu bitwy, jednak ryzyko występowania efektów ubocznych wynosi niemal 90%, zaawansowane urządzenia techniczne zaś zachowują się całkowicie nieobliczalnie, gdy w ich bezpośrednim sąsiedztwie dochodzi do świadomej ingerencji w rzeczywistość.

Mutacje jednak są inne- choć przedstawiają podobny potencjał jak magia, to po udanym zabiegu modyfikacji alchemicznej ryzyko występowania efektów ubocznych wynosi 0.2-1%. Nieporównywalnie mniej niż w wypadku magii.

Przełom w badaniach nad modyfikacją genetyczną ludzi przyniósł dopiero rok 2011, kiedy to na skutek wydarzeń w laboratorium Uniwersytetu Tolteskiego w Chaski Ito udało się zdobyć żywe próbki białek pochodzenia pozaziemskiego zdolne do nieograniczonej polimorfii.

Teraz, w październiku 2011 roku, po raz pierwszy nowo zdobyta wiedza o mutacjach zostanie zderzona z twardą rzeczywistością. Od sukcesu lub porażki projektu zależy znacznie więcej, niż tylko przyszłość Krwawych Rekrutów. Od sukcesu lub porażki projektu zależy przyszłość Zimnej Wojny, przyszłość Zakazanego Kontynentu.

POSTACIE:
-Robert Rockefeller-Rotshild :::: brat Kanclerza i szef tajnego wywiadu Louisiany
-Colonel Ahiga Iroqouise :::: Pułkownik III Roty Krwawych Rekrutów
-Prof. Heinrich Hirschmeyer :::: Naukowiec prowadzący eksperyment
-Nicolle Orlean :::: Pielęgniarka [Dantejczyk]
-Jean/Joanne De’Vire :::: Alchemik-Genetyk
-Phillip/Philipine Hightown :::: Alchemik Materii, spokrewniony z Hohenheimem
-Septimus/Septima “Seven” Hawking :::: niepełnosprawny Eterotechnik
-William/Monica Watergate :::: Asystent Rockefellera, kochanka Juliusa R’R, CAIRO
-Babtiste/Beatrice Omecahuitl :::: Ochroniarz – Krwawy Rekrut, tajny brat obiektu X
-Logan/Logane Omecahuitl :::: Obiekt badawczy X

NS Tactics na IGRI 4

Dzięki Wydawnictwu Portal, na IGRI odbędzie się mały turniej Neuroshimy Tactics, na którym będzie można zdobyć figurki do gry. Zapraszamy zarówno tych, którzy posiadają własne oddziały jak i tych którzy chcieli by spróbować swoich sił pierwszy raz. Szczegóły turnieju będą zależeć od ilości chętnych.

Pierwsza atrakcja IGRI4

Rozpoczynamy nasz blok informacyjny. W piątek o 18 zaczniemy z grubej rury -?i to dramatycznie! Ponieważ to, czwarte już IGRI skupione będzie na LARPach i teatrze to startujemy… tragedią! Zaczynamy Jeepformem “Białe Zaczynają”.

?Białe Zaczynają? to krótka opowieść przedstawiająca spotkanie zwykłego śmiertelnika ze żniwiarzem, z którym u kresu swych dni każdy z nas będzie musiał stanąć oko w oko. Czy jednak można wygrać ze śmiercią? Czy da się odwlec ten dzień i wrócić do świata żywych, chociaż na chwilę przedłużając swój byt w życiu doczesnym? I w końcu czemu boimy się tego, co w życiu zawsze będzie jedyną pewną rzeczą.

IGRI 4 Pierwsze informacje!

Do następnego IGRI zostało już 27 dni! Zatem czas na rozpowszechnianie dobrych wiadomość związanych z nasza imprezą. Co kilka dni będziemy informować was na naszym portalu oraz facebook-u o rzeczach związanych z IGRI4.

Na pierwszy ogień idzie wstępny grafik imprezy:

Na weekend 21-23 października pragniemy zaprosić wszystkich do Ustronia na jedyny i niepowtarzalny konwent ? IGRI. Podczas tej edycji ? już czwartej z kolei! ? pragniemy zwrócić szczególną uwagę na LARPy i Jeepformy, ale oczywiście nie zabraknie sesji RPG, planszówek, bitewniaków oraz konkursów! Wśród atrakcji możemy wymienić niepowtarzalną sesję odbywającą się w na trzech MG prowadzących kilka lokacji jednocześnie, która to zahaczać będzie swą formą o LARPa.
Jednak  impreza nie odbyłaby się dzięki Wydawnictwu Portal, które zapewniło nam wsparcie i sponsoring. Wśród atrakcji nie zabraknie także więc quizu z nagrodami ze świata Neuroshimy czy też możliwości zagrania w jedna z wielu świetnych gier Portalu. Prawdziwą wisienką będzie jednak prezentacja i miniturniej najnowszego dziecka wydawnictwa, czyli Neuroshimy Tactics, skierowany  do wszystkich osób, które nie miały jeszcze okazji zagrać w tego superbitewniaka. Nie posiadasz zestawu startowego? To żaden problem ? użyczymy Ci jednego z naszych! Nie umiesz grać? Nauczymy cię! Na zwycięzcę czeka zestaw startowy. A co dla starych wyjadaczy chleba? Wśród wszystkich graczy, którzy mają już swoje armie, rozlosowane zostaną nagrody, m. in. blister z bohaterem. IGRI to doskonała okazja na to, by poćwiczyć nowe strategie przed rankingowymi turniejami i aby poznać innych gracz i ich styl gry.
Chcesz wiedzieć więcej? Zapraszamy na http://www.rpg.cieszyn.pl oraz na nasz profil na Facebooku! I niech moc Portalu będzie z wami!

Jeśli chcesz coś poprowadzić lub masz pomysł na atrakcję to pisz pod adres: skreng88@wp.pl lub dracan@ontet.eu

Plansze na stół! #25

Blood Bowl Team Manager

Gra karciana w której wcielamy się w menadżera drużyny Blood Bowl. Krwawej odmiany footballu w świecie Warhammera. Rywalizujemy z innymi menadżerami o miano najlepszego, zatrudniając gwiazdy sportowe, pomocników i zdobywając dla nich lepszy sprzęt. Premiera październik 2011.

Opis w REBEL.pl

Pierwsze zdjęcia podręcznika do jubileuszowego “Wampir: Maskarada”

Rozpoczęło się The Grand Masquerade 2011!

Dla przypomnienia, to właśnie na tej imprezie po raz pierwszy światło dzienne ujrzały jubileuszowe podręczniki do Wampira: Maskarady, wydane na dwudziestolecie systemu, zwane też V20. Osoby, które zamówiły preorder mogły odebrać je na konwencie, cała reszta musi czekać do października na ich wysyłkę.

Oto zdjęcie samego podręcznika, wraz z dołączonymi do niego dodatkami:

Prawda, że wygląda ciekawie?

Nowe informacje o WoD MMO

Islandzkie studio CCP Games zdradziło kolejne szczegóły dotyczące ich następnego tytułu MMO pt. World of Darkness, w którym wampiry, wilkołaki i magia jest na porządku dziennym.

O ile gra jest cały czas w fazie przed produkcyjnej i poniższe informacje wciąż mogą ulec zmianie twórcy World of Darkness nie boją się pochwalić kilkoma pomysłami, które wg. ich koncepcji mają sprawić iż będzie to najlepsza gra o wampirach jaką dotychczas stworzono.

Studio CCP Games projektując ten nowy tytuł MMORPG chce przenieść klimat LARPów do swojej gry oferując fabułę, która rozciągać się będzie w grze, ale także poza nią. Grać zacznie swoją przygodę jako zwyczajny człowiek by następnie podjąć decyzję o tym, czy zostać wampirem czy kontynuować przygodę jak śmiertelnik. Niektóre wasze decyzje mogą być tak niebezpieczne iż grożą nieodwracalną śmiercią postaci, na szczęście jeśli sytuacja wymknie się spod kontroli zawsze będzie możliwość bezpiecznego wycofania się do swojej Kryjówki.

World of Darkness będzie rozgrywać się w całości w nocy i na jednym serwerze, podobnie jak EVE Online, a sama gra kierowana jest raczej ku dorosłemu odbiorcy. CCP Games obiecuje krew, goliznę i szaleństwo panoszące się po ulicach.

Ci, których działania będą zbyt daleko wybiegać poza ustalone standardy będą tracić punkty człowieczeństwa, co z kolei może narazić ich na ciągłe ataki ze strony NPCów i innych graczy. Warto więc grać z głową, a kto wie, może nawet zostaniecie księciem nocnego miasta?

Świt gry ma być dynamiczny, pełen eventów, które wpłyną na jego kształt. Autorzy gry obiecują też iż nasze działania będą miały prawdziwe konsekwencje. No cóż, wszystko to brzmi ambitnie, co potwierdza zresztą sam islandzki zespół. Niestety tempo prac na WoD jest dosyć powolne i ten ciekawie zapowiadający się tytuł pojawi się pewnie nie wcześniej niż w 2013 roku. Ale myślę, że warto czekać.

W ramach Grand Masquerade 2011 odbyło się spotkanie dotyczące World of Darkness MMO, na którym to podano trochę ciekawych informacji na temat nadchodzącej produkcji. Bez dalszego zbędnego gadania, oto one:

  • twórcy od samego początku pracy nad MMO kierowali się filozofią ?interakcji międzyludzkiej?, gdyż ten element wg. nich jest największą słabością gier obecnych na rynku
  • będą starać się oddać atmosferę i wrażenie grania w LARPa (Live Action Role Play), w większym stopniu niż występuje to w EVE, czy dowolnej innej produkcji
  • pojawi się główny, przewodzący wątek fabularny, który będzie się rozwijał z czasem, ale rozwijanie pozostałych wątków oddane będzie w ręce graczy
  • w przyszłym roku poznamy dokładniejsze szczegóły na temat mechaniki i gry ogólnie
  • Incarna jest traktowana jako prototyp, a silnik, który będzie używany do wyświetlania World of Darkness będzie bardziej rozbudowany
  • każdy będzie rozpoczynał rozgrywkę jako śmiertelnik i w takiej formie będzie mógł pozostawać przez cały czas gry, przemiana będzie traktowana opcjonalnie
  • będzie system permanentnej śmierci postaci, zarówno przemienionych, jak i nie
  • będą miasta, będzie możliwa komunikacja pomiędzy nimi
  • NIE będzie systemu dnia/nocy ? panować będzie nieustanna noc
  • gracze mogą wspinać się po drabinie społecznej, by zostać księciem i rządzić całym miastem
  • będzie to możliwe bez konieczności zabijania, za pomocą polityki i znajomości
  • w momencie startu gry NIE będzie możliwości gry magiem, wilkołakiem itd., ale będą oni występować w postaci NPC
  • karta postaci w grze ma przypominać wyglądem kartę postaci z Wampira: Maskarady
  • świat będzie ulegał zmianom, w zależności od postępowań graczy
  • jeden serwer, bez podziału na shardy ani instancje
  • człowieczeństwo będzie jedną ze statystyk, mającą za zadanie powstrzymanie osób psujących rozgrywkę innym, poprzez np. łamanie maskarady
  • twórcy zdają sobie sprawę, że świat Mroku to system przeznaczony dla osób dorosłych i nie będą stronić od przemocy, krwi i nagości, jednak stosując je tylko wtedy, gdy są uzasadnione
  • w klienta ma być wbudowany czytnik pdf?ów umożliwiający zapoznanie się z całym lore z poziomu gry
  • twórcy pracują także nad dodaniem do klienta wbudowanego komunikatora głosowego, aby ułatwić nadawanie głosu swojej postaci, zamiast zwykłej komunikacji za pomocą tekstu

Plansze na stół! #24

Guards-Guards-A-Discworld-Boardgame

Gra ze Świata Dysku. Staramy się zinfiltrować jedną z gildii by zdobyć pięć zaginionych Wielkich Zaklęć. Owe gildie to Złodzieje, Zabójcy, Alchemicy i Głupcy. Zapowiada się sporo śmiechu i dobrze przygotowana zabawa.

Premiera zapowiadana na połowę września 2011.

Opis w REBEL.pl

“NIGHTFALL” PL


“W odpowiedzi na ogromną liczbę zapytań informujemy, że trwają już prace nad polską edycją gry karcianej NIGHTFALL, wszystko przebiega zgodnie z planem i już niebawem ogłosimy datę premiery. Więcej informacji znajdziecie w dziale zapowiedzi.

Wyobraź sobie, że świat jaki znałeś do tej pory przestał istnieć. Potężne wilkołaki, wyrachowane wampiry, zdziczałe ghule i inne stworzenia nocy nie widzą już potrzeby ukrywania się przed społeczeństwem. Wychodzą na ulice miast i otwarcie ogłaszają, że od teraz władza należy do nich. Ziemię ogarnął mrok i strach, ludzie tracą nadzieję i zaczynają obawiać się o własne życie. Rozpoczęła się walka o krew… Przełam bariery międzyrasowe, stwórz najpotężniejszą armię sługusów i walcz ze swymi rywalami o kontrolę nad wieczną nocą

Nightfall to niezwykle emocjonująca gra karciana z potężną dozą interakcji, osadzona w konwencji nowoczesnego horroru. Rozgrywka oparta jest na bardzo prostych i sprawdzonych mechanizmach budowy talii, jednak dzięki unikalnemu systemowi tworzenia “łańcucha” nie jest ona podobna do żadnej innej, dostępnej na rynku gry tego typu.

Premiera tej jesieni.

Gra otrzymała ogólną ocenę 9/10 w rankingu Wookie’go na www.gryplanszowe.net”
Źródło: Galmadrin.pl

Oficjalna zapowiedź Legendy Pięciu Kręgów


“Mamy dziś dobrą wiadomość dla wszystkich miłośników kultury japońskiej. Z przyjemnością informujemy, że prace nad podręcznikiem do gry fabularnej Legenda Pięciu Kręgów przebiegają zgodnie z planem i w najbliższym czasie ogłoszona zostanie data premiery.

Czwarta Edycja Legendy Pięciu Kręgów jest najnowszą wersją dobrze znanej i wielokrotnie nagradzanej gry fabularnej, osadzonej w realiach świata fantasy czerpiącego z kultury średniowiecznej Japonii. Więcej informacji o samej grze oraz przygotowaną specjalnie z myślą o Was prezentację znajdziecie w dziale zapowiedzi.

Legenda Pięciu Kręgów
Udaj się w podróż na daleki wschód, do Szmaragdowego Cesarstwa Rokuganu. Kraju ostrej stali i kwitnącej wiśni w którym honor ceni się bardziej niż życie a odwaga jest siłą potężniejszą niż miecz. Wciel się w rolę szlachetnie urodzonego przedstawiciela kasty samurajskiej i podejmij wyzwania stawiane przez rzeczywistość. Dobądź duszy swych przodków – daisho – i rozpocznij walkę o honor swej rodziny, Klanu i Cesarza. Przestrzegaj rygorystycznych nakazów kodeksu Bushido i umacniaj swój charakter walcząc w pojedynkach na śmierć i życie.

Czwarta Edycja Legendy Pięciu Kręgów jest najnowszą wersją dobrze znanej i wielokrotnie nagradzanej gry fabularnej, osadzonej w realiach świata fantasy czerpiącego z kultury średniowiecznej Japonii. Podręcznik zawiera bogaty opis unikalnego świata, szczegółową historię Szmaragdowego Cesarstwa, zarys światopoglądów różnorakich frakcji wewnątrz Rokuganu, w tym także pomniejszych Klanów, Rodzin Cesarskich, a nawet nikczemnego Klanu Pająka. Mechanika gry, oparta na kościach dziesięciościennych jest doskonale wyważona, dzięki czemu znaczny wzrost umiejętności i poziomu cech postaci powoduje, że akcje banalnie proste w wykonaniu eksperta nie mogą się nie powieść.”

Źródło:Galmadrin.pl